Tijdens de paaldans lessen leer je de basisprincipes van paalfitness-technieken en krachtopbouw. Je hoeft geen ervaring te hebben. Iedereen kan deelnemen. Het is niet nodig om af te vallen of andere fitnesslessen te volgen voordat je aan deze les begint, want je zult in vorm komen, je kracht opbouwen en alles leren wat je nodig hebt in de klas. Bovendien word je fit en heb je tegelijkertijd plezier!

Deze les van 50 minuten bestaat uit een warming-up van 10 minuten gevolgd door oefeningen, het ontwikkelen van vaardigheden op de paal, freestyle ronde eindigend met een ontspannende cooling-down. 

Wat neem ik mee?

  • Handdoekje
  • Fles water
  • Hakken en kniebeschermers (niet essentieel, mocht je het leuk vinden en al wat meer ervaring hebben, dan kun je deze meenemen voor de freestyle ronde aan het eind).

Wat doe ik aan?

  • Korte sport broek/legging
  • Sport bh/top

Belangrijk om te weten:

Het is erg belangrijk om GEEN bodylotion of crème op je lichaam te smeren van tevoren! Hierdoor zal je grip verliezen en uit de paal glijden. Daarnaast is het van belang om ringen en piercings af te doen, deze beschadigen de paal. 

Blessure

Heb je pijn, last van een blessure of heb je onlangs een operatie ondergaan? Laat het de docent vóór de les even weten zodat hij/zij er rekening mee kan houden. Jouw veiligheid staat altijd voorop!


PAALDANS – PAALDANSEN – NIJMEGEN

Enthousiast geworden? Vraag direct een proefles aan!